2018. Július 22. Magdolna nevenapja  
 
Keresés az oldalon
Főoldal Betegtájékoztató anyagok
Intézmény bemutatása
Debreceni Kardiológiai Napok
Oktatás
Partnereink
Képgaléria
Kardio Magazin
Kardiovaszkuláris Kutató Központ
Szívünk napja
Klinikai Fiziológiai Tanszék

Akadálymentes verzió

Bejelentkezés
Felhasználói név
Jelszó

Legfrissebb..

Az MKT 2018. évi Tudományos Kongresszusa


Díszdoktori előadás

Prof. Ger J.M. Stienen (the Netherlands) Debreceni Egyetem díszdoktori székfoglaló előadása:
“Skeletal and cardiac muscle activity in health and disease: a target in motion”


Partnerek


 



Magyar Nemzeti Szívalapítvány



Tisztelt Látogatóink!

Intézetünk évtizedek óta áll a kelet-magyarországi szív- és érrendszeri betegségekben szenvedők rendelkezésére. Az évek során folyamatosan bővülő épületünkben, egyre több pácienst tudunk a megnövekedett igényeknek megfelelően minőségi ellátásban részesíteni. Változnak a gyógyítási irányelvek, de egy valami 30-40 éve hasonló alapokon nyugszik: a rendíthetetlen gyógyítani akarás.

Prof. Dr. Édes István
Intézetvezető
DE KK Kardiológiai Intézet



Kardio Magazin

<< előző oldal


  Hogyan fogyjunk? A gyógytornászok tanácsai

Napjainkban egyre inkább foglalkoztatja az embereket az egészségmegőrzés, helyes táplálkozás, rendszeres mozgás – már amennyire rohanó világunk és kapkodó életmódunk ezt lehetővé teszi.


A fogyókúra amellett, hogy felgyorsítja az alapanyagcserét, csökkenti a testsúlyt, ezáltal nagyon sok szív-és agyérrendszeri betegséget és azok következményeit megelőzi, de segít az optimális testarány, karcsúbb derék, izmosabb végtagok kialakításában is. Sokan azt gondolják, hogy tartós koplalással viszonylag rövid idő alatt csökkenthetik testsúlyukat. Sajnos ez a stratégia csak két, maximum három napig és a hűtőajtó gyakori (rendszerint esti) nyitogatásáig tart. Az ételmegvonás következtében lassúbb az anyagcserénk, így sokszor a mérleg még többet mutat, mint a kúra előtt. A helyes fogyókúránál nagyon oda kell figyelni a rendszeres, egészséges táplálkozásra: régi, bevált módszer a napi többszöri (4-5) étkezés és sok folyadék bevitele. Felezzük el, vagy akár harmadoljuk az egyszerre elfogyasztott ételmennyiséget. Az ételek helyes összeválogatásáról a dietetikusok adhatnak felvilágosítást

Optimális mozgásforma gerinc-, térd- és csípőízületi betegekn

A diétás étrend betartása mellett ki kell választanunk a számunkra legoptimálisabb mozgásformát. Krónikus gerincbántalmak esetén a futást hanyagoljuk, helyette mehet az úszás, kerékpározás, itt ügyeljünk a testtartásra, a megnövelt „törzs-láb” hajlásszögre, a kissé behúzott hasra. Térd-és csípőízületi problémáknál szintén hatékony a kerékpár, az úszás, a vízalatti gyógytorna, a fürdőkben elterjedőben lévő aquafitness, vagy edzőtermekben már gyakran alkalmazott ún. sífutó vagy ellipszistréner használata. Figyelem! Gerincsérves betegek konditeremben csak (lehetőleg gyógytornában jártas) személyi edzővel tréningezzenek!

Hatékony zsírégetés egészségeseknek

Aki nem rendelkezik semmilyen ízületi problémával, annak a legjobb módszer zsírégetésre az intervallum tréning, ami a futás során érezteti leginkább áldásos hatását. Minimum 40 percet fussunk, mivel csak 20 perc után kezdi el a szervezet a zsírraktárakat lebontani. 2-3 perc lassú kocogást 2-3 perc gyors futás kövessen, és így tovább..., vagyis váltogatnunk kell a terhelés intenzitását. A hatást fokozhatjuk pulzusmérő óra segítségével, így könnyen a zsírégető zónában tudjuk tartani szervezetünket, és nem csúszunk át az állóképességi tartományba. A módszert lehet úszásra, kerékpározásra, futógépre, sífutóra is alkalmazni.

Látványos eredmény erős akarattal

Látható, hogy szinte minimális ráfordítással, kis odafigyeléssel már két-három hónap alatt látványos eredményt lehet elérni; vannak parkjaink, tavaink, uszodáink... és erős akaratunk arra, hogy legalább 40 percet szánjunk hetente minimum háromszor a mozgásra, testi, lelki egészségünkre, fittségünkre... Érdemes!

Kurta Anna
gyógytornász
Orvosi Rehabilitáció és Fizikális Medicina Tanszék
Nagyné Károlyi Anita
gyógytornász
Reumatológiai Tanszék

 










Hírlevél
Amennyiben szeretne felíratkozni a hírlevelünkre, kérjük adja meg a következő adataidat:
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Hírlevél-csoport:
Kérem írja be a képen látható karaktereket!


  Adatbázis-elérések
Információs pult
vissza az oldal tetejére
Copyright információk - Minden jog fenntartva - DEOEC Kardiológiai Intézet - © Copyright - 2003-2008.