2018. Október 23. Gyöngyi, Nemzeti ünnep nevenapja  
 
Keresés az oldalon
Főoldal Betegtájékoztató anyagok
Intézmény bemutatása
Debreceni Kardiológiai Napok
Oktatás
Partnereink
Képgaléria
Kardio Magazin
Kardiovaszkuláris Kutató Központ
Szívünk napja
Klinikai Fiziológiai Tanszék

Akadálymentes verzió

Bejelentkezés
Felhasználói név
Jelszó

Legfrissebb..

Az MKT 2018. évi Tudományos Kongresszusa


Díszdoktori előadás

Prof. Ger J.M. Stienen (the Netherlands) Debreceni Egyetem díszdoktori székfoglaló előadása:
“Skeletal and cardiac muscle activity in health and disease: a target in motion”


Partnerek


 



Magyar Nemzeti Szívalapítvány


  Kardio Magazin

<< előző oldal


  „Próbálj meg lazítani...

Alvászavar, feszültség, idegesség, szorongás, stressz ellenszere lehet az egyik relaxációs módszer, az autogén tréning. Érdemes megtanulni, és gyógyszer helyett élni vele.


A stressz életünk részévé vált, de nem mindig hat ránk károsan. Kifejezetten ösztönző hatású például a vizsgadrukk. De ha az ember már a nevét sem tudja megmondani a félelemtől, akkor kezelni kell szorongását – mondta dr. Égerházi Anikó, a Pszichiátriai Klinika egyetemi docense. – Maga is kezelheti, aki felismeri, milyen szituáció, érzés váltotta ki. Ha megtalálta az okot, s például beszél azzal a személlyel, aki kiváltotta, megoldódhat lelki baja. A feszültségcsökkentés jó módszere az autogén tréning. Ez a korábban alkalmazott hipnózis, autohipnózis technikájából fejlődött ki. Az alvás és ébrenlét közti állapot érhető el vele. Az úgynevezett alfa (pihenő) állapotban olyan érzelmekhez is hozzáférhetünk, amelyeket éber figyelő állapotunkban (béta) nem ismerünk fel. Ebben a stádiumban a gyakorlatokkal, a tréning szövegével, önszuggesztióval befolyásolhatjuk magunkat. A technika az egyes testrészek ellazítását segíti elő. A végtagoktól indul, ellazítja, elnehezíti, átmelegíti az izmokat. Belső szerveink is megnyugszanak, működésüket is kontrollálhatjuk a gyakorlatokkal, testünk fölötti uralmunkat gyakorolhatjuk: szívritmusunkat, légzésünket, gyomrunk működését is figyelhetjük. Akinek jó hajlama van az ellazulásra, az maga is megtanulhatja könyvekből vagy kazettáról a gyakorlatokat, de legpraktikusabb pszichológustól tanulni. De a jógát is tanácsolom, amely szintén kellemesen megnyugtat, ellazít – mondta a pszichiáter.

Császi Erzsébet

 










Hírlevél
Amennyiben szeretne felíratkozni a hírlevelünkre, kérjük adja meg a következő adataidat:
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Hírlevél-csoport:
Kérem írja be a képen látható karaktereket!


  Adatbázis-elérések
Információs pult
vissza az oldal tetejére
Copyright információk - Minden jog fenntartva - DEOEC Kardiológiai Intézet - © Copyright - 2003-2008.