2018. Június 20. Rafael nevenapja  
 
Keresés az oldalon
Főoldal Betegtájékoztató anyagok
Intézmény bemutatása
Debreceni Kardiológiai Napok
Oktatás
Partnereink
Képgaléria
Kardio Magazin
Kardiovaszkuláris Kutató Központ
Szívünk napja
Klinikai Fiziológiai Tanszék

Akadálymentes verzió

Bejelentkezés
Felhasználói név
Jelszó

Legfrissebb..

Az MKT 2018. évi Tudományos Kongresszusa


Díszdoktori előadás

Prof. Ger J.M. Stienen (the Netherlands) Debreceni Egyetem díszdoktori székfoglaló előadása:
“Skeletal and cardiac muscle activity in health and disease: a target in motion”


Partnerek


 



Magyar Nemzeti Szívalapítvány


  Kardio Magazin

<< előző oldal


  Mozduljunk!

Közhely, hogy az elhízás tekintetében a világon dobogósok vagyunk, és ennek egyik fő oka az általánosult tunyaság. Persze munkakörünk, főnökeink sem hagynak túl sok lehetőséget, hogy napközben egy kicsit lazítsunk, de ez elég gyenge kifogásnak tűnik. Ott a délután, az este, a hétvége: szóval hajrá!


Minek papol ez itt? – gondolhatná Ön, kedves olvasó. Persze, aki ismer, tudja, hogy több okból sem indulhatnék a pekingi olimpián (főleg, mivel nem tudok kínaiul), de a memóriát javító gyógyszer mellett sem emlékszem arra az időre, amikor rendszeresen sportoltam volna. Pár hónapja azonban egy jó barátom, hosszú évek után, párszor kicsalt a teniszpályára. Bár akit a wimbledoni döntőben láttak, az nem én voltam, de elhatároztam, tényleg elég a lustaságból. Mert oly kevés is elegendő... Nyár végén, ősszel, ha jó az idő, egy kis focizás a srácokkal az udvaron vagy a parkban. Bringázás a kerékpárutakon. Kosarazás a grundon. Kocogás a Nagyerdő fái alatt. Úszás a versenyuszodában, strandon, vagy bármelyik közeli erre alkalmas tóban. Késő ősszel nyit a fedett, majd a szabadtéri koripálya. Ha odakint zuhog, vagy már jégcsapok lógnak az orrunkról, mehetünk a fedett usziba, valamelyik tornacsarnokba vagy konditerembe. Szóval, a sok lehetőség adott, ennél valóban csak a kifogás több.
Persze a magamfajta „nem-Carl-Lewis-típusú" embernek vigyázni kell, mert a hirtelen „beindulás" akár káros is lehet. Ha hosszabb ideje nem sportoltunk, mozogtunk, mindenképpen melegítsünk be, és fokozatosan növeljük a terhelést. Kezdetnek elég annyi is, hogy ne fulladjunk bele az uszodába. Később egy-két-öt hossz következhet. Futni, teniszezni, biciklizni így nyáron inkább az esti órákban menjünk. És kellő mennyiségű folyadékot is vigyünk magunkkal.

Dr. Szekanecz Zoltán
tanszékvezető
Reumatolgógia
Belgyógyászati Klinika

 










Hírlevél
Amennyiben szeretne felíratkozni a hírlevelünkre, kérjük adja meg a következő adataidat:
Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Hírlevél-csoport:
Kérem írja be a képen látható karaktereket!


  Adatbázis-elérések
Információs pult
vissza az oldal tetejére
Copyright információk - Minden jog fenntartva - DEOEC Kardiológiai Intézet - © Copyright - 2003-2008.